چگونه پروتز مو را تمیز کنیم

چگونه پروتز مو را تمیز کنیم

کنون می خواهیم درباره اینکه چگونه پروتز مو را تمیز کنیم؟ صحبت کنیم. نحوه شستشوی پروتز مو، همیشه سوال کسانی است که پروتز مو انجام دادند یا می خواهند انجام دهند. به همین خاطر ما در اینجا قصد داریم درباره نحوه شستن پروتز مو شما را راهنمایی کنیم.

شستن پروتز مو و مراقبت از آن باید بر اساس اینکه خارج از پوست سر رشد می کند، انجام شود. به همین دلیل باید بیش از حد مراقب شستن آنها باشید. مثلا زیاد شامپو زدن سبب آسیب دیدگی و خشکی پروتز مو می شود. برحسب معمول خوب است، هر سه روز یک بار آنها را بشویید. توجه کنید که راهنمای طریقه شستن پروتز مو برای زمانی که روی سرتان است نیست؛ بلکه برای پس از درآوردن آن از سرتان است. حداکثر هر 10 تا 14 روزیکبار شستشوی پروتز مو خود را انجام دهید.

بهترین نحوه شستن پروتز مو این است که زمان شستن پروتز مو بهتر است از شامپوی after color و شامپوی مرطوب کننده به طور پیوسته استفاده کنید. همچنین از شامپوهایی که برای موهای چرب و روغنی تولید شده اند، استفاده نکنید و در عوض شامپو های مخصوص موهای رنگ شده یا شیمیایی خشک را انتخاب کنید؛ زیرا رطوبت پروتز موها را تامین می کنند و مانع گره خوردگی آنها می شوند.

طرز شستن موی مصنوعی به این صورت است که پروتز مو را باید از قسمت داخلی شروع به شستن کنید.اول آن را برعکس کرده، طوری که بیس پروتز رو به بیرون شود و بعد آن از وسط تا می زنیم و شامپو می ریزیم. توجه کنید کف شامپو به همه نقاط پروتز مو برسد. سپس اروم ماساژ دهید تا کف کرده و به خودی خود به قسمت های مویی کف برسد و شسته شود. با آب ولرم آبکشی را شروع کنید و تا 2 بار آبکشی را ادامه دهید تا کاملا پروتز مو شسته شود و بعد از آن برای خشک کردن موها، با حوله آب موها را بگیرید و بعد با سشوار خشک کنید.

نکته مهمی که باید در طریقه شستن پروتز مو توجه کنید این است که سشوار را یک نقطه ثابت نگیرید و باید مدام حرکتش دهید تا پروتز مو آسیب نبیند.

مهمترین نکته در نگهداری از پروتز مو روش شستن آن است. یادتان باشد موهای پروتز ، طبیعی هستند و موهای طبیعی بر عکس موهای مصنوعی خیلی حساس هستند. پس حتما به این نکات مهم توجه کنید :

– هنگام شستن پروتز مو از چنگ زدن و کشیدن بیش از حد خودداری کنید به خصوص در رابطه با پروتز مو زنانه که موهای بلندتری دارد.
چنگ زدن ، موهای طبیعی را کدر و مات و شکننده می کند. موها را با کمی شامپو و با کف دست ماساژ بدهید. یادتان باشد حتی موهای طبیعی واقعی را هم نباید محکم چنگ بزنید چون رفتار خشن با مو باعث شکنندگی و ریزش مو می شود.

– پروتز مو را با آب خیلی داغ نشویید
متخصصان پوست و مو هشدار می دهند آب داغ برای موها اصلا انتخاب مناسبی نیست چون آب داغ موهای واقعی را چرب می کند و اگر از پروتز استفاده می کنید زیبایی آنها را از بین می برد پس بهتر است پروتز مو را با آب ولرم رو به گرم بشویید.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *