پروتز مو چیست و برای چه کسانی مناسب است ؟

پروتز مو چیست ؟

یکی از مشکلاتی که امروزه ذهن برخی از افراد را به خود مشغول کرده است ریزش مو‌های سر می‌باشد. از آنجایی که زیبایی خانم ها و آقایان با موی سر‌ آنها رابطه مستقیم دارد،‌ یکی از پرتکرار ترین سوالات در این باره راه حلی آسان و کم هزینه و در عین حال مناسب برای آن می باشد.

در زمان پیدا کردن راه حل حتما کلمه‌ای به نام پروتز مو به گوشتان خورده است در این مقاله قصد داریم این راه حل جذاب را به شما معرفی کنیم و همچنین توضیح دهیم که این راه حل برای چه کسانی مناسب است.

 

پروتز مو چیست ؟

یکی از پرتکرار ترین راه حل‌هایی که در ذهن افراد بعد از کاشت مو می‌آید استفاده از کلاه گیس می‌باشد. از آنجایی که کلاه گیس‌ها دارای الیافی با قطری زیاد هستند و ظاهری مصنوعی را به فرد القا می‌کند، نمی‌تواند انتخاب خوبی برای افراد باشد.
برای حل این مشکل راه حلی مدرن و جذاب به نام پروتز مو ارائه شد. این راه حل مناسب افرادی است که به هر دلیلی مو‌های طبیعی خود را از دست دادند.یکی از ویژگی های پروتز مو طبیعی بودن آن است البته نوع مصنوعی آن نیز که الیاف تشکیل دهنده آن از جنس نانو می‌باشد وارد بازار شده است و آنقدر زیبا و طبیعی دیده می‌شود که تشخیص آن از موی طبیعی مشکل است اما محصولات پروتز مو در این وبسایت کاملا و صد در صد طبیعی هستند.
از آنجایی که استفاده این روش نسبت به کاشت مو ارزان تر بوده و نیز نیاز به جراحی ندارد می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای موهای کم پشت و حتی جایگزین مناسبی برای کلاه گیس باشد.

 

انواع پروتز مو 

پروتز مو با توجه به خصوصیات افراد مختلف دارای تنوع و گوناگونی است. هرکدام از نوع‌های پروتز موها برای کاربرد و افراد مخصوص به خود تولید شده. پس قبل از انتخاب پروتز مو دانستن انواع آن خالی از لطف نیست.

انواع پروتز مو از تعداد بالایی برخوردار هستند اما سه نوع اصلی آن که برای آشنایی اولیه نیاز است بدانید به ترتیب ذیل هستند

  • پروتز مو توری: این نوع پروتز یکی از طبیعی‌ترین انواع پروتز مو می‌باشد و به دلیل ساختار توری که دارد هوا از آن عبور کرده تا دیگر نگران عرق کردن در آن ناحیه نباشید. لازم به ذکر است که این نوع پروتز نیاز به مراقبت‌های ویژه‌تری نسبت به باقی پرو‌تز‌ها دارد.
  • پروتز مو دور پوست: این نوع پروتز‌ها دارای لبه‌های پوستی سیلیکونی هستند که به سر می‌چسبند و خط مو دلنشینی را به شما ارائه می‌دهند. ناگفته نماند این نوع پروتز‌ها نسبت به نوع توری از مقاومت بالاتری برخوردار هستند اما به اندازه نوع تمام تور طبیعی نیستند!
  • پروتز مو تمام پوست: این نوع پروتز مو برای افرادی که از ریزش مو شدیدی برخوردار هستند مناسب می‌باشد. پروتز مو ظاهر بسیار طبیعی و مطلوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نکته‌ای که باید قبل از تهیه این پروتز‌ مو به آن دقت کنید فعالیت بدن و مقدار عرق پوست شماست، چرا که این نوع از انواع دیگر نسب به عرق و گرما از مقاومت کمتری برخوردار است.

 

پروتز مو برای چه کسانی مناسب است ؟

پروتز مو برای تمام افرادی که از ریزش مو زیاد برخوردار هستند مناسب بوده و هیچ محدودیت سنی یا جنسیتی شامل نمی شود. ولی در این وبسایت فعلاً اقدام به فروش پروتز مو مردانه نموده ایم البته باید در نظر داشت به دلیل اینکه روشی بدون جراحی و درد می‌باشد برای افرادی که حاضر نیستند هزینه‌های کاشت مو را بپردازند بسیار مناسب خواهد بود.
یکی از کاربرد‌ها و ویژگی های این محصول انتخاب نهایی برای کاشت مو قبل از عمل ‌نیز هست.یعنی  شما می‌توانید با استفاده از پروتز مو که روشی غیر دائمی است مدل مو‌های خود را آزمایش کنید سپس بعد پسندیدن شروع به کاشت مو نمایید.

 

پروتز مو چگونه نصب می‌شود ؟

پروتز مو به روش های مختلفی نصب می‌شود که هر کدام نسبت به مقدار ریزش مو و نوع پروتز مو بستگی دارد که معمولا برای نصب از این روش ها استفاده می کنند، با استفاده از چسب مخصوص،‌ نصب با استفاده از کلیپس یا گیره و نصب با گره که در ادامه هر سه را توضیح خواهیم داد.

 

نصب با استفاده از چسب مخصوص 

اگر به دنبال روش اتصال با طول عمر بیشتر و مقاومت بیشتر هستید نصب با چسب مخصوص می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. چسب‌های مخصوص پروتز مو معمولاً دارای انواع مختفی است که می توان از چسب گیاهی پروتز مو نیز بهر جست تا برای برخی حساسیت ایجاد نکند.
این چسب‌ها طول عمر حدود 5 تا 20 روز دارا بوده که نسبت به چربی پوست سر شما این مقدار متغیر خواهد بود. از بابت شستشو هم نگران نباشید،‌ شما بعد از گذشت ۲۴ ساعت از نصب آن می‌توانید با خیال راحت همراه با آن حمام بروید.

 

نصب با استفاده از کلیپس یا گیره 

نصب پروتز مو از طریق کلیپس و گیره نیز انجام می‌شود. در این روش دیگر نیازی به چسب نداریم و این کلاه گیس مدرن در اطراف سر و به موهای طبیعی متصل می‌شود. اما به دلیل نیاز اتصال آن به موهای‌ طبیعی برای افرادی که از طاسی کامل برخوردار هستند مناسب نیست.

 

نصب با گره

یکی دیگر از روش‌های نصب استفاده از گره با موهای طبیعی می‌باشد. این شاید به اندازه کلیپس ضرر نداشته باشد اما مانند کلیپس برای افرادی که از طاسی کامل برخوردار هستند مناسب نمی‌باشد. این نصب از درجه سختی بالایی برخوردار است و در صورت آشنا نبودن نیاز به مراجعه به یک آرایشگر یا پزشک مربوطه دارید.

 

مزایا و معایب پروتز مو چیست ؟

نمی‌شود درباره پروتز مو حرف زد اما مزایا و معایب آن را بررسی نکرد در ادامه با مزایا و معایب پروتز مو به صورت اجمالی آشنا خواهیم شد.

مزایای پروتز مو

  • روشی کم هزینه تر نسبت به کاشت مو
  • طبیعی‌تر و ظریف‌تر از کلاه گیس
  • عدم نیاز به جراحی برای این روش
  • قابل استفاده در همه سنین و جنسیت 
  • عدم مشکل سازی در حمام رفتن
  • مشاهده نتیجه سریع از پروتز

معایب پروتز مو 

  • در دوره‌های زمانی نیاز به ترمیم دارد که دارای هزینه است
  • در برخی از مدل‌های بسیار با کیفیت هزینه‌ی بالایی دارد
  • احساس خارش و اذیت در مدل‌های بی‌کیفیت

 

عمر پروتز مو چقدر است ؟

عمر پروتز مو به عوامل مختلفی از جمله کیفیت پروتز مو،‌ مدل آن،‌ نوع نگهداری، میزان چربی و ترشحات پوست سر و غیره بستگی دارد. اما به طور کلی عمری حدود ۶ ماه تا حتی ۲ سال را نسبت به عواملی که گفتیم دارا می‌باشد.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم که به زبان عامیانه پروتز مو را برای شما عزیزان معرفی کنیم تا قبل از اقدام به خرید پروتز مو اطلاعات لازم و مورد نیاز برای یک سفارش راحت و بدون دغدغه ارائه گردد بنابراین اگر درباره نحوه سفارش، بررسی انواع و مشاوره رایگان سوالی داشتید می توانید با استفاده از کانالهای ارتباطی با کارشناسان ما تماس تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *